• Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.
  • +90 284 513 10 64

 

A.TR ve MENŞE İSPAT BELGELERİNİN ELEKTRONİK ORTAMDA DÜZENLENMESİ

(MEDOS) OTOMASYON SİSTEMİ KULLANICI KILAVUZU

Sayın Üyemiz;

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ve Türkiye Odalar Borsalar Birliği koordinasyonunda ile A.TR Dolaşım Belgeleri ile menşe ispat belgelerinin elektronik ortamda düzenlenmesi, onaylanması ve vizelenmesine yönelik bir çalışma başlatılmıştır. ihracatçı firmalar veya temsil ettikleri firmalar adına gümrük müşavirleri tarafından belgelerin elektronik ortamda düzenlenmesi için nitelikli bir elektronik sertifika sağlayıcısından alınmış geçerli bir elektronik imzayı mümkün olan en kısa sürede temin etmeleri gerekmektedir.

Öncelikli olarak 14 Mayıs 2018 tarihinden itibaren A.TR Dolaşım Belgeleri elektronik ortamda düzenlenmesine, onaylanmasına ve vizelenmesine başlanacaktır.

Ardından 28 Mayıs 2018 tarihinden itibaren EUR.1 Dolaşım Belgesi, EUR-MED Dolaşım Belgesi, İran Menşe İspat Belgesi, Malezya Menşe İspat Belgesi ve D-8 Menşe İspat Belgelerinin elektronik ortamda düzenlenmesi ve onaylanması ve vizelenmesine başlanacaktır.

Gümrük onayı gerektirmeyen diğer Menşe Şahadetnamesi ve Özel Menşe Şahadetnamesi (FORMA) belgelerinin elektronik ortamda düzenlenmesi, onaylanması ve vizelenmesine 02 Temmuz 2018 tarihinde başlanacaktır.

14 Mayıs 2018 tarihinde A.TR Dolaşım Belgeleri’nin sağlıklı ve güvenli bir şekilde tam otomasyona geçirilmesini teminen ekte firmalar/gümrük müşavirleri için hazırlanan Menşe ve Dolaşım Belgeleri Otomasyon Sistemi (MEDOS) kullanıcı kılavuzu yer almaktadır.

A.TR Dolaşım Belgesinin elektronik ortama geçiş esnasında ilgili firma/gümrük müşavirlerinin ekte sunulan kullanıcı kılavuzunu esas alarak belgelerin düzenleme ve onaya sunma işlemlerini gerçekleştirmeleri konusu önemle rica olunur.

Bilgilerinize sunarız. Saygılarımızla.

Menşe ve Dolaşım Belgeleri Otomasyon Sistemi (MEDOS) kullanıcı kılavuzu için tıklayınız.

POLİTİKALARIMIZ

İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI

MALİ POLİTİKA

ÜYE İLİŞKİLERİ POLİTİKASI

BİLGİ İŞLEM POLİTİKASI

HABERLEŞME VE İLETİŞİM POLİTİKASI

KALİTE POLİTİKASI

ETİK DEĞERLER

TEMEL DEĞERLER

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ POLİTİKASI

 
          UTSO olarak; sektördeki teknolojik yenilikleri dünyayla eş zamanlı olarak takip ederek, yönetim kadromuz ve eğitimli çağdaş personelimizle, müşterilerimizin talep ve memnuniyetsizliklerini kolayca iletebileceği, bunların objektif, adil, dikkatli ve gizlilikle ele alacağımızı, aynı memnuniyetsizliğin tekrar oluşmasını engellemek için gerekli iyileştirmelerin ve kontrolleri sürekli yapacağımızı, müşteri ile olan ilişkilerimizde şeffaflığı esas alacağımızı, müşteri memnuniyetsizliklerinin çözülmesini ana ilke olarak kabul edeceğimizi, müşteri odaklı bir yaklaşımı takip edeceğimizi, yasal şartlara uyum sağlayacağımızı Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi şartlarını karşılayacağımızı taahhüt ederiz.

U T S O

UZUNKÖPRÜ TİCARET VE SANAYİ ODASI

Cumhuriyet Meydanı No:17
Uzunköprü EDİRNE TÜRKİYE

Tel:+90 284 513 10 64
      +90 284 513 54 13

Faks : +90 284 513 22 80

e-mail: uzunkoprutso@tobb.org.tr